Saturday, July 11, 2009

Kenapa Saya Sokong Kerajaan

Kenapa agaknya aku menyokong kerajaan. Aku diamanahkan untuk menjadi pengikut kepada kerajaan pemerintah. Aku dibayar gaji melalui wang yang disatukan melalui satu sistem yang dirangka oleh kerajaan.

Aku bersekolah di sekolah yang diuruskan oleh kakitangan awam yang bekerja dengan kerajaan. Aku juga mendapat pinjaman melalui saluran kerajaan. Aku dijamin oleh kerajaan semasa melanjutkan pelajaran dahulu. Aku juga menerima biasiswa persekutuan semasa aku masih belajar di sekolah suatu ketika dahulu.

Kesimpulannya apa-apapun kerajaan yang pemerintah baik ia dikenali sebagai Barisan Nasional atau Pakatan Rakyat sebagai kakitangan awam aku kena menurut perintah Yang Dipertuan Agong iaitu tonggak pemerintah Kerajaan Persekutuan dan juga majikan aku.

No comments: